Luovilla ratkaisuilla aktivoivaa markkinointia






Sanoma Games on vuodesta 2007 toimittanut asiakaspelejä ja ratkaisuja sadoilta eri yrityksiltä miljoonille käyttäjille.
Lisäksi tarjoamme viihdettä noin 300 000 eri käyttäjälle viikoittain sivustojemme ja visojemme kautta. Toimitamme valmiit tuotteet asiakkaan toiveiden mukaisesti ja lisäksi tarjoamme edullisia näkyvyysratkaisuja Sanomien medioissa.
WSOY: Kirjalahjakone
Telia: Testillä tarpeet tutuiksi
Moccamaster: Peli sitouttaa kuluttajan
Finnair / Ilmailuopisto: Peli helpottaa rekrytointia
Škoda: Monikanavainen yhteistyö
IS Cup 4: EA Sports NHL 20 turnaus
FM Mattsson / Mora LionX-suihkut: Bränditekeminen mukana mainonnassa
Varta: Luovat toteutukset huomionherättäjinä
KIA: Monikanavaista aktivointia
Fazer Makeiset: Testi tuotti makeaa dataa
Suomen Jääkiekkoliitto: Kohderyhmän aktivointia kisalla
Ruutu: Viihdettä käyttäjille
LEGO: Omat pelit paremmin esille
WSOY: Kirjalahjakone
Toteutimme yhteistyössä WSOY:n kanssa kirjalahjakoneen, jossa tarjottiin kuluttajalle hauskan ja helposti lähestyttävän testin kautta ideoita lahjakirjan valintaan.
Kuluttaja sai kirjalahjakoneesta vinkit lahjansaajalle sopivista kirjoista sekä listan kirjasuosituksista. Lopuksi kirjalahjakoneesta ohjattiin Suomalaisen Kirjakaupan verkkokauppaan ostoksille. Kirjalahjakoneeseen tehtiin myös erillinen lastenkirjaosio, josta sai vinkit eri ikäisten lasten ja nuorten kirjasuosituksille.

Telia: Testillä tarpeet tutuiksi
Älypää taipuu hienosti myös testeihin. Telian IT-testissä jokainen pääsi testaamaan omat IT-taitonsa. Testin avulla Telia pystyi kartoittamaan mikroyrittäjien tarpeita osana omaa markkinointiviestintää. Telia sai kerättyä myös liidejä ja toteuttamaan markkinatutkimusta. Testi oli upotettuna Telian omille nettisivuille.

Moccamaster: Peli sitouttaa kuluttajan
Teemme klassikkopelistä sinun näköisesi. Brändätty peli on oiva tapa luoda kivaa tekemistä asiakkaillesi ja saada heidät viettämään brändisi ja viestisi parissa aikaa positiivisella ja innostavalla tavalla. Moccamasterin Bubbleshooterissa vietettiin keskimäärin 7 minuuttia per pelilataus ja pelilatauksia kertyi yli 160 000.

Finnair / Ilmailuopisto: Peli helpottaa rekrytointia
Älypäätä on hyödynnetty ratkomaan monia tarpeita. Finnairin ja Ilmailuopiston rekrypelissä selvitettiin kuinka hyvin peliin osallistuja sopisi liikennelentäjän ammattiin. Tuloksena Finnair ja Ilmailuopisto saivat laadukkaita hakemuksia ja lisäksi säästettiin hakijoiden aikaa.

Škoda: Monikanavainen yhteistyö
Liigapörssissä Škoda otti haltuunsa koko sivuston ja on oli ainoa mainostaja kyseisellä ajanjaksolla. Tapetti, panoraama- sekä mobiilibanneri seurasivat läpi sivuston. Lisäksi kumppani näkyy kiinteillä elementeillä, joilla tehostetaan näkyvyyttä. Kumppani näkyy myös Liigapörssin omassa mainonnassa, mitä pyöritetään Ilta-Sanomien verkostossa ja TV-mainonnassa. Škoda oli myös vahvasti mukana Liigapörssin somessa ja pääpalkintona oli Škoda Fabia.

IS Cup 4: EA Sports NHL 20 turnaus
IS Cup 4 turnaus järjestettiin GameXpo 2019 tapahtumassa. Turnauksen sponsoreina toimivat Nordisk Film (Playstation), Alpro ja Prisma Gaming. Kampanja toteutettiin digi- sekä printtimainontana. Lisäksi yhteistyökumppanit olivat mukana turnausuutisoinnissa Ilta-Sanomien esports osiossa. Synergia etuina turnaus pelattiin Playstation 4 konsoleilla, Prisma toteutti hintaveto kampanjan konsolista sekä NHL 20 pelistä messujen aikana ja Alpro jakoi tuotenäytteitä messuyleisölle IS Cup lavan läheisyydessä. Mainoskampanja tavoitti yli 2 miljoonaa suomalaista ja suorana turnausta seurasi Twitch.tv:n kautta noin 25 000 uniikkia katsojaa.

FM Mattsson / Mora LionX-suihkut: Bränditekeminen mukana mainonnassa
FM Mattssonin Mora LionX-suihkut olivat Leijonapörssin kumppani jääkiekon MM-kisoissa 2018. Sivuston haltuunoton lisäksi suihkut olivat näyttävästi esillä Leijonapörssin mainonnassa eivätkä jääneet huomaamatta. Kumppanuuden rinnalle rakennettiin myös kisakonsepti, millä FM Mattsson sai lisänäkyvyyttä Ilta-Sanomien kanavissa.

Varta: Luovat toteutukset huomionherättäjinä
Varta oli IS Liigapörssin kumppanina syksyllä 2019. Vartalla oli täysi haltuunotto sivustolla ja se oli mukana Liigapörssin omassa mainonnassa. Kumppanuuden yhteyteen toteutettiin IS:n kisakonsepti. Kisan oman IS.fi-verkoston mainonnan sekä Liigapörssin lisäksi Varta oli kumppanina Radio Suomipopin Aamulypsyssä. Vahvan näkyvyyden ohella Varta sai brändinsä esille sekä tuhansia osallistumisia aktivointikisaan.

KIA: Monikanavaista aktivointia
Kia oli Futispörssin kumppani MM-kisoissa 2018. Kia otti haltuun koko Futispörssin sivuston tapetilla, panoraamalla- sekä mobiilibannerilla. Lisäksi Kian kanssa tehtiin yhteistyössä Takuumies-kisa, mihin ohjattiin Futispörssistä. Lisäksi Gamesin tuotevalikoimassa oleva kisakonsepti sisälsi mainostilaa, millä kisaa ja Kiaa tuotiin näkyviin. Kia oli myös osana Futispörssin mainontaa, mikä näkyi Ilta-Sanomien verkostossa. Kialle toteutettiin myös toinen vastaava kokonaisuus HockeyGM:ssä talvella 2019. Molemmista Kia sai kontaktirekisterin.

Fazer Makeiset: Testi tuotti makeaa dataa
Älypään pelimoottoreilla tehdään visojen lisäksi myös hauskoja testejä. Fazerille toteutetussa ”Karkki Tinderissä” ihmiset pääsivät testaamaan kuinka montaa Fazerin karkkipussia on maistanut. Testi tuotti yli 80 000 pelikertaa ja samalla paljon tärkeää dataa. Lisäksi testi oli erottuva ja toi esiin Fazerin laajan karkkipussivalikoiman.
Suomen Jääkiekkoliitto: Kohderyhmän aktivointia kisalla
Tuotamme laadukkaita kisoja ja tuotamme ne avaimetkäteen periaatteella. Kisakonsepti sisältää laajuudestaan riippuen 1-4 viikkoon kampanjan Ilta-Sanomien kanavissa. Teemme myös kampanjasuunnitelman. Jääkiekkoliiton kisassa etsittiin kiekkoisää ja vastauksia kertyi lyhyessä ajassa lähes 800. Kisan voittajasta tuotetaan video, mitä hyödynnetään jälkimarkkinoinnissa.

Ruutu: Viihdettä käyttäjille
Luomme tarpeisiisi esimerkiksi arvontaan sopivan pelin messuille tai kilpailuun. Pelimekaniikaltaan helpot ja tutut pelit ovat kävijöiden suosikkeja ja teemme laadukkaan kokonaisuuden joka edustaa brändiäsi sulavuudellaan ja toimivuudellaan.

LEGO: Omat pelit paremmin esille
Myös laajemmat kokonaisuudet onnistuvat kanssamme vaivatta. LEGOn kanssa toteutettu oma peliosio suomen suurimmalle taukopelisivustolle oli megahitti ja LEGO sai omalla sivustollaan vähäiselle huomiolle jääneille peleille miljoonia pelikertoja Pelikone.fi sivustolla.
